Анонси
     

     






           
           

          Назад

          Освітня реформа: як запроваджують профільну середню освіту на Чернігівщині

          Чернігівщина стала третім регіоном, де відбулося обговорення реформи профільної середньої освіти в Україні, за якою передбачається запровадження 12-річної форми навчання у 2027 році.

          Трирічна профільна середня освіта (з 10-го по 12-й клас) матиме два спрямування: академічне (спрямоване на підготовку школярів до вступу в університет) та професійне (націлене на безпосереднє здобуття професії). Реформа дозволить наблизити освіту до потреб кожного учня, а він у свою чергу зможе визначати своє майбутнє, поглиблюючи знання з тієї чи іншої галузі.

          «Профільна школа потребує великих капіталовкладень, спрямованих на будівництво гуртожитків, придбання нового обладнання, тому сьогодні для нас є важливою підтримка на всіх рівнях: місцевому, обласному, державному. Допомога міжнародних партнерів теж сприятиме ефективному впровадженню реформи, з ними вже працюємо в цьому напрямку. Ми – прихильники змін, змін на краще, особливо там, де стосується інтересів дітей і молоді», – говорить голова Чернігівської ОДА В’ячеслав Чаус про реформу профільної середньої освіти та створення мережі академічних ліцеїв на Чернігівщині.

          До обговорення цих питань також долучилися заступник міністра освіти і науки України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Дмитро Завгородній, начальник Управління освіти і науки Чернігівської ОДА Юрій Музика, представники Проєкту DECIDE, голови та керівники органів управління РДА, голови та керівники органів управління освітою ТГ, керівники закладів середньої, фахової передвищої та професійно (професійно-технічної) освіти.

          «Разом з обласними департаментами освіти, громадами розробляємо проєкт мережі закладів, що надаватимуть профільну середню освіту. Ми аналізуємо кожну громаду: кількість учнів, які підуть в академічні ліцеї та професійні коледжі у 2027 році та будуть там навчатися надалі; відстань між закладами освіти; географічні особливості та наявну інфраструктуру. Завдяки цьому плануванню нам стає зрозумілим, яким має бути законодавство та які винятки потрібно передбачити. Така послідовність етапів розроблення реформи вкрай важлива для ухвалення законів і нормативних актів, які будуть відповідати реаліям на місцях», – зазначив Дмитро Завгородній.

          «Для того, щоб забезпечити в області ефективне впровадження реформи старшої профільної школи, необхідно в час, що залишився, спільно з органами місцевого самоврядування ще раз повернутись до наданих пропозицій, зважити всі складові: контингент, матеріально-технічну базу, можливості логістики, кадрові й фінансові можливості», – додав Юрій Музика.

           «Чернігівська область — партнерська для нашого проєкту. Уже протягом кількох років поспіль ми тісно співпрацюємо з громадами регіону. Сьогодні планується мережа закладів Чернігівської області, які будуть забезпечувати здобуття профільної середньої освіти. Громади як засновники, часто будуть ухвалювати непрості рішення, але безперечно вони мають бути на користь якісної освіти, щоб надати можливість для дітей втілити свої мрії в життя та реалізувати себе в нашій країні. Тому, окрім аналітичного забезпечення реформи, наше завдання як Проєкту забезпечити громадам ширші можливості для діалогу з урядом та законодавцями», — зазначила Валентина Полторак, менеджерка Проєкту DECIDE.

          Захід організовано Міністерством освіти і науки України в партнерстві зі Швейцарсько-українським проєктом DECIDE – «Децентралізація для розвитку демократичної освіти» та за сприяння Чернігівської ОВА.

          Назад

           

          Офіційна сторінка

           

           
           

           
           

           
           
           
           
           
          http://www.sqe.gov.ua/index.php/uk-ua/