Анонси
     

     






           
           

          Назад

          Сергій Шкарлет: учитель Нової української школи – це людина, на якій тримається реформа

          Складовою реформи «Нова українська школа» є підготовка нового вчителя, тому мета МОН – сприяти його професійному та особистому зростанню, а також підвищувати його соціальний статус. Про це заявив Міністр освіти і науки Сергій Шкарлет під час діалогової платформи «Освіта України 2021: стратегічні цілі в дії», яка відбулась 18 березня 2021 року. 

          «Складовою реформи "Нова українська школа" є підготовка нового вчителя. Учитель Нової української школи – це людина, на якій тримається реформа. Без неї чи нього будь-які зміни будуть неможливими, тому один з головних принципів Нової української школи – умотивований учитель. Це означає, що наша мета – сприяти його професійному та особистому зростанню, а також підвищувати його соціальний статус», – зазначив Міністр. 

          Він пояснив, що закони «Про освіту» та «Про загальну середню освіту» визначають нові вимоги до підготовки висококваліфікованих вчителів НУШ. З цією метою у більшості педагогічних університетів затверджено механізми імплементації положень, які стосуються вищої освіти та впровадження педагогічних інновацій в освітню діяльність.

          Окрім того, нове освітнє законодавство дає вчителям свободу дій обирати навчальні матеріали, імпровізувати та експериментувати. МОН також запропонувало нові типові освітні програми, водночас будь-який учитель чи авторська група може доповнювати їх або створювати свої.

          «Учитель отримав свободу не лише навчати, а й свободу навчатися. І ця свобода теж передбачена реформою», – наголосив Сергій Шкарлет.

          Також, щоб вмотивувати вчителів ще й фінансово, запроваджено добровільну сертифікацію, успішне проходження якої надає вчителям 20% надбавку до посадового окладу та звільняє від атестації.

          «Вектори, у яких нині відбувається модернізації загальної середньої освіти, визначені концептуальними засадами реформи  “Нова українська школа”. Поки в цьому полі працюють вчителі початкової школи, але вже через рік до нього увійдуть і педагоги основної школи», – додала Оксана Онопрієнко, завідувачка відділу початкової освіти ім. О. Савченко Інституту педагогіки НАПН України. 

          Вона наголосила, що наразі вчителі опановують інструменти, які передбачено новаціями НУШ, зокрема – для роботи з суб’єктними результатами навчальної діяльності.

          «Оскільки сучасна освіта розвивається у парадигмі компетентнісного підходу, необхідно звертати увагу на два виміри результатів навчання: об’єктивні результати, зокрема предметні знання, уміння, навички, досвід виконання способів діяльності, предметні компетентності, та суб’єктні результати – досвід виконання творчої діяльності, загальнонавчальні уміння, ключові компетентності, особистісні якості учнів. Суб’єктні результати навчання є новацією НУШ, тому наразі педагоги вчаться використовувати відповідний інструментарій», – зазначила Оксана Онопрієнко.

          Із відеозаписом діалогової платформи «Освіта України 2021: стратегічні цілі в дії» можна ознайомитись за покликанням

           

          Назад

           

          Офіційна сторінка

           

           
           

           
           

           
           
           
           
           
          http://www.sqe.gov.ua/index.php/uk-ua/