Анонси
     

     






           
           

          Назад

          МОН ПІДТРИМУЄ ІНІЦІАТИВУ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ ЩОДО ПРОВЕДЕННЯ УРОКІВ МЕДІАГРАМОТНОСТІ В ШКОЛАХ

          Президент України Володимир Зеленський під час Всеукраїнського форуму «Україна 30. Культура, медіа, туризм» звернув увагу на необхідність проведення уроків медіаграмотності в школах для розвитку свідомого та критичного ставлення до інформації, яку отримуємо з різних джерел. 

          Міністерство освіти і науки України підтримує ініціативу Президента України і працює над тим, щоб курси з медіаграмотності ввійшли до базових освітніх програм.

          У 2011 році в Україні були започатковані регіональні експерименти з упровадження медіаосвіти. Згодом інформаційно-цифрова компетентність увійшла до десяти ключових компетентностей у межах освітньої реформи.

          «Інформаційно-цифрова компетентність передбачає впевнене і водночас критичне застосування інформаційно-комунікаційних технологій для створення, пошуку, оброблення, обміну інформацією на роботі, в публічному просторі, приватному спілкуванні тощо. Також ідеться про навички з інформаційної та медійної грамотності. Наразі медіаграмотність є складовою курсів "Громадянська освіта" для учнів 10-х класів,  "Культура добросусідства" – для учнів 1-4 класів. На виконання Державного стандарту базової загальної середньої освіти розроблено типову освітню програму для учнів 5-9 класів, в якій передбачено впровадження з 2022/2023 навчального  року курсу “Культура добросусідства”, що містить основи медіаграмотності», – зауважив Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет. 

          За його словами, в закладах загальної середньої освіти на сьогодні медіаосвіта і медіаграмотність викладаються як у формі окремих курсів («Основи медіаграмотності», «Сходинки до медіаграмоти», «Медіакультура», «Медіаосвіта»), так і інтегровано. 

          «Медіаграмотність у школах вивчається сьогодні і в межах позакласної (гурткової) роботи. Йдеться, наприклад, про створення шкільних медіа», – зазначив Сергій Шкарлет.

          Він додав, що загалом «освітяни дедалі більше трактують медіакомпетентність педагога як одну з основних педагогічних компетентностей». 

          Також із 2011 року МОН у партнерстві з Академією української преси впроваджує  медіаосвіту через:

          • формування та підтримку групи лідерів-медіапедагогів для початкової, середньої та вищої освіти;
          • підготовку навчальних видань для різних аудиторій;
          • залучення світового досвіду з впровадження медіаосвіти і медіаграмотності. 

          Із 2011 року постійно проводиться підготовка викладачів обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти. Більшість із них у подальшому працювали як обласні координатори впровадження медіаосвіти і, відповідно, у всіх ОІППО в різних формах викладається медіаосвіта і медіаграмотність. 

          Окрім того, впродовж останніх років підготовлено та видано:

          • посібники «Основи медіаграмотності: навчально-методичний посібник для вчителя 8 (9) клас. Плани-конспекти уроків»;
          • «Медіаграмотність на уроках суспільних дисциплін»;  
          • «Медіаграмотність та критичне мислення на уроках суспільних дисциплін»;
          • навчальні модулі: «Як створити сучасну шкільну газету?»;  
          • онлайн-видання «Гід для вчителя зі створення учнівських газет «Преса попереду»,  «Вступ до новинної грамотності» тощо. 

          Також Міністерство освіти і науки України у партнерстві з ІRЕХ (Радою міжнародних досліджень та обмінів), МБФ «Академія української преси», за підтримки Посольств США та Великої Британії реалізує  проєкт «Вивчай та розрізняй інфо-медійна грамотність». Його мета — навчити здобувачів освіти критично сприймати інформацію, протидіяти маніпуляціям, усвідомити цінність високоякісної інформації в контексті шкільної освіти. 

          Наразі проєкт виконується у всіх обласних центрах, а також у Маріуполі, Краматорську та Сєвєродонецьку. До реалізації проєкту залучені 655 шкіл (655 директорів, 3587 вчителів), 25 ІППО та 21 ЗВО (1225 викладачів і методистів).

          Діяльність проєкту направлена на розвиток навичок критичного сприйняття інформації та інтеграцію інфо-медійної грамотності в навчальну програму шкіл, ЗВО та ІППО. В межах проєкту розробляються навчальні матеріали для вчителів вибраних предметів (8-10 класи), проводяться тренінги та навчання для установ-учасників проєкту (школи, ІППО, педагогічні ЗВО), впроваджується навчання за підготовленими матеріалами та оновленими навчальними програмами.

          Із 2012 року в Україні діє портал «Медіаосвіта та медіаграмотність», де найбільшою популярністю серед викладачів медіаграмотності користуються моделі уроків. Із детальною інформацією можна ознайомитися на сайті Академії української преси.

          Нагадаємо, в Інституті модернізації змісту освіти стартував процес розроблення нового порядку конкурсного відбору підручників.

           

          Назад

           

          Офіційна сторінка

           

           
           

           
           

           
           
           
           
           
          http://www.sqe.gov.ua/index.php/uk-ua/