Анонси
     

     






           
           

          Назад

          МОН ПРЕЗЕНТУЄ ДОСЯГНЕННЯ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ У 2020 РОЦІ

           

          У 2020 році у сфері інклюзивного навчання було підготовлено 17,2 тис. асистентів вчителя для роботи в інклюзивних класах, вперше з бюджету профінансовано закупівлю обладнання для спеціальних шкіл та навчально-реабілітаційних центрів.

          «З-поміж пріоритетів команди МОН – забезпечення якісною освітою дітей з особливими освітніми потребами. Цього року попри карантинні обмеження, спричинені COVID-19, ми змогли зберегти фінансування інклюзивної освіти у розмірі 504 млн грн, розширили можливості забезпечення допоміжними засобами для навчання осіб з ООП. Тобто сучасними гаджетами та корекційними засобами такі учні тепер можуть користуватися і вдома. Розширено і сам перелік допоміжних засобів – відповідні зміни внесено до наказу МОН. Вперше впроваджено мобільний застосунок АС “ІРЦ” для допомоги батькам дітей з особливими освітніми потребами. Розвиток цифрової інклюзії та впровадження Національної стратегії розвитку інклюзивної освіти до 2030 року – важливі завдання, що стоять перед командою МОН», – зазначив Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет.

          Протягом 2020 року:

          • розроблено проєкт Національної стратегії розвитку інклюзивної освіти до 2030 року;
          • понад 150 тис. дітей пройшли обстеження в ІРЦ;
          • функціонує 18 687 інклюзивних класів, навчанням охоплено 30,9 тис. дітей з особливими освітніми потребами;
          • розроблено методичні рекомендації щодо функцій та обов'язків асистента вчителя та асистента учня (дитини);
          • підготовлено для роботи в інклюзивних класах 17,2 тис. асистентів вчителя;
          • вперше з бюджету профінансовано закупівлю обладнання для спеціальних шкіл та навчально-реабілітаційних центрів;
          • розширено можливості забезпечення допоміжними засобами для навчання осіб з ООП;
          • підготовлено нову редакцію Положення про навчально-реабілітаційний центр;
          • підготовлено нову редакцію Положення про спеціальну школу;
          • розпочато перший всеукраїнський онлайн-курс для тренерів з інклюзивної освіти.

          Проєкт Національної стратегії розвитку інклюзивної освіти на 2020-2030 роки та план заходів з її реалізації направлено на погодження до Уповноваженого Президента України з прав людей з інвалідністю, Мінсоцполітики, МінТОТ, Мінфіну, МеРТ, Національної асамблеї людей з інвалідністю тощо.

          Стратегія має на меті вирішити наступні завдання:

          • виявити та якісно оцінити ООП у здобувачів освіти; 
          • створити умови для навчання у районах або об'єднаних громадах кожній особі відповідно до її ООП;
          • підвищити рівень підготовленості педагогічних працівників для задоволення потреб кожного здобувача освіти;
          • удосконалити механізми фінансування освіти осіб з ООП;
          • забезпечити в закладах освіти умови для здобуття якісної освіти особами з ООП.

          Також у 2020 році стартував перший всеукраїнський онлайн-курс для тренерів з інклюзивної освіти, організований МОН спільно з Міжнародним благодійним фондом Lumos (Велика Британія). Мета курсу – налагодження взаємодії між учасниками інклюзивної освіти незалежно від місця проживання дитини, єдність у дотриманні прав дітей та їхніх найкращих інтересів. 

          Також у 2020-му запроваджено серію вебінарів «Організація інклюзії в громаді». Заходи присвячено, зокрема, питанням упровадження інклюзивної освіти у садочках, школах та їхній співпраці з інклюзивно-ресурсним центром.

          Нагадуємо, МОН розробило типологію освітніх труднощів у осіб з ООП та рівнів підтримки в інклюзивних групах і класах.

           

           

           

          Назад

           

          Офіційна сторінка

           

           
           

           
           

           
           
           
           
           
          http://www.sqe.gov.ua/index.php/uk-ua/