Анонси
     

     






           
           

          Назад

          Найближчим часом в області з’явиться ще одинадцять центрів інклюзивної освіти

          «Перед нами стоїть надзвичайно важливе і відповідальне
          завдання – виховати нове покоління українців, для якого
          інклюзія стане частиною світогляду, інклюзія як новий
          погляд на місце «особливої» дитини в суспільстві».

          М. Порошенко

           

          На сучасному етапі в Україні відкрилися нові перспективи змін у системі спеціальної освіти, що насамперед пов’язані з переосмисленням ставлення до дітей з особливими освітніми потребами.

          Офіційна інтернатна модель перестає бути єдиним і обов’язковим типом закладу для таких дітей. Останнім часом розроблено значну кількість нормативних актів, що покликані забезпечити впровадження процесу інклюзивного навчання на належному рівні.

          Створення інклюзивно-ресурсних центрів стало важливим кроком у формуванні сучасної системи кваліфікованого супроводу дітей з особливими освітніми потребами та їх психолого-педагогічної підтримки.

          Центр є установою, що утворюється з метою забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у професійно-технічних навчальних закладах, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини, надання психолого-педагогічної допомоги та забезпечення системного кваліфікованого супроводження (крім вихованців закладів дошкільної освіти компенсуючого типу, учнів спеціальних закладів освіти інтернатного типу).

          Основними завданнями інклюзивно-ресурсних центрів є проведення комплексної оцінки з метою визначення особливих освітніх потреб дитини, розроблення рекомендацій щодо програми навчання, особливостей організації психолого-педагогічної допомоги відповідно до потенційних можливостей дитини та надання в умовах Центру безпосередньо психолого-педагогічних послуг дітям з особливими освітніми потребами.

          У квітні 2017 року Марина Порошенко та голова Чернігівської облдержадміністрації Валерій Куліч підписали Меморандум про співпрацю щодо розвитку інклюзивного освітнього середовища на Чернігівщині, що стало поштовхом для створення 8 шкільних медіатек.

          З метою реалізації реформи інклюзивної освіти та створення дієвої мережі інклюзивно-ресурсних центрів 28 березня 2018 року відбулось підписання Меморандуму про співпрацю між головою Чернігівської обласної державної адміністрації Валерієм Петровичем Кулічем і керівниками органів виконавчої влади та місцевого самоврядування. Меморандумом передбачається створення для забезпечення психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами одинадцяти інклюзивно-ресурсних центрів: у Бобровицькому, Ічнянському, Ніжинському, Ріпкинському, Чернігівському районах, Варвинській, Городнянській, Корюківській, Сосницькій, Талалаївській ОТГ та у м. Прилуки.

          Варто зазначити, що формування обласної мережі таких центрів розпочалося у липні минулого року. На сьогодні в області вже функціонує п’ять таких центрів у містах Чернігові, Бахмачі, Борзні, Мені та Ніжині.

          Реалізація намірів, викладених у даному Меморандумі, сприятиме покращенню організації інклюзивного навчання в закладах освіти області. А в результаті – надання якісних освітніх послуг дітям з особливими освітніми потребами.

           
           
           

          Назад

           

          Офіційна сторінка

           

           
           

           
           

           
           
           
           
           
          http://www.sqe.gov.ua/index.php/uk-ua/